Uitventer van bedrijfsimago's

MTV Networks, het moederbedrijf van de televisiestations MTV en TMF, heeft Marcel Visser (37) benoemd tot directeur marketing partnerships, het onderdeel van MTV dat zich bezighoudt met de verkoop van alle reclame-uitingen naast de traditionele tv-spotjes. Visser omschrijft zijn werk als ,,het ontwikkelen van marketingconcepten gericht op jongeren, in samenwerking met adverteerders''. Jongeren zijn volgens Visser niet meer te beïnvloeden met reclamefilmpjes alleen. ,,Je moet rondom een bepaald merk een imago creëren. Wij bieden adverteerders de mogelijkheid om hun merk te koppelen aan het merk MTV of het merk TMF. Dat is goed voor hun imago.''

Een recent voorbeeld van zo'n samenwerking is de sponsoring van de uitreiking van de TMF Awards door telecombedrijf T-Mobile. ,,Een uitvloeisel daarvan is het TMF-belpakket, een prepaidpakket van T-Mobile waar je een aantal gratis sms-berichten bij krijgt, die je weer kunt gebruiken voor de sms-chatbox van TMF.''

personalia@nrc.nl