DE LAT LIGT HOOG

Melania Mols, 30 jaar, accountmanager Boomerang Media, kan een bonus verdienen als ze de vastgestelde targets per jaar haalt.

,,Tien jaar geleden begon Boomerang met gratis ansichtkaarten in cafés. In de loop van de jaren zijn er meer netwerken bijgekomen, bijvoorbeeld middelbare scholen, universiteiten en schouwburgen. We hebben nu ook posters en viltjes waar bedrijven op kunnen adverteren.

,,Twee jaar geleden ontmoette ik een van de eigenaren van Boomerang. Ik kreeg een baan aangeboden als accountmanager. Daarvoor werkte ik vier jaar bij de International Herald Tribune.

,,Ik heb contact met mediabureaus, reclamebureaus en bedrijven. De meest uiteenlopende bedrijven adverteren op onze kaarten. Naast de reclamekaarten hebben we redactionele kaarten. We krijgen stápels aanbiedingen van kunstenaars die wel op de kaartjes willen. Iedere twee weken worden in heel Nederland de kaartenbakken ververst.

,,Aan het begin van ieder jaar wordt vastgesteld wat je het komende jaar moet bereiken. Per kwartaal kun je een deel van je target halen, waarvoor je een bonus krijgt. Als je niet ieder kwartaal het doel hebt bereikt, maar op jaarbasis wel genoeg klanten hebt gekregen, kun je aan het eind van het jaar toch een bonus over het hele jaar krijgen. Vorig jaar was ik de enige die de bonus over het hele jaar had. Pure mazzel. Want het is niet eenvoudig om aan de targets te voldoen, de lat wordt vrij hoog gelegd. Het is voor mij ook geen extra stimulans. Ik wil mijn werk gewoon goed doen en ervan genieten.''