Tv Philips bij Ikea

Na allianties met het sportbedrijf Nike en pc-producent Dell heeft Philips met het meubelwarenhuis Ikea een nieuwe verrassende partner aan de haak geslagen. Dit heeft het elektronicaconcern vanochtend bekendgemaakt.

Philips krijgt door de alliantie het recht om wereldwijd televisies en audio-apparatuur in de meubels in Ikea-winkels te plaatsen. Verder wordt Philips een zogeheten `preferred supplier' op het moment dat Ikea consumentenelektronica verkoopt.

Verder bekijken Philips en het Zweedse Ikea of ze hun samenwerking op nog meer gebieden kunnen uitbreiden. Het is niet bekend gemaakt of aan dit contract voor één van de partijen financiële verplichtingen verbonden zijn.

,,Jaarlijks bezoeken 300 miljoen mensen een winkel van Ikea'', stelt Frank Pauli, vice-president van Philips Consumer Electronics Europe in een toelichting, ,,en, hoewel dat verschilt per land, zijn dat juist de consumenten tot wie we ons willen richten.''

Eerder dit jaar presenteerde Philips een alliantie met Nike, net als Ikea sterk op marketing gericht onderneming. ,,Zo'n marketing-alliantie brengt je toch in markten die voorheen voor je gesloten bleven'', verklaarde een zegsman van Philips bij die gelegenheid.