In de solistenbezetting keren verschillende vertrouwde namen terug. Countertenor Brian Asawa – dit voorjaar de ontroerende tsarevitsj in Moessorgski's Boris Godoenov bij De Nederlandse Opera – zorgt voor een heel ongekunstelde weergave van de aria `O thou that tellest good tidings', waarin hij een eerlijke expressiviteit laat prevaleren boven een gepolijste frasering. Het is, zeker gezien de ontstaanscontext van deze opname, opmerkelijk dat die karakteristiek hier eigenlijk alle solisten kenmerkt. In de bijdragen van bassen Brian Bannatyne-Scott en Russell Smythe leidt dat soms tot wat rafeltjes, maar Lynne Dawson, Charlotte Hellekant, Magdalena Kozená en John Mark Ainsley bereiken momenten van een indrukwekkend onomwonden invoeling. Minkowski voegt met deze Messiah aan zijn al indrukwekkende Händel-discografie een bijzondere opname toe die zijn angst niets aan de al bestaande rij Messiah-opnames toe te kunnen voegen geheel ontkracht.
Messiah van G.F. Händel door Les Musiciens du Louvre, Choeur des Musiciens du Louvre o.l.v. Marc Minkowski. (Archiv, 471 341-2)