E-mailactie krant was internethoofdzonde

Eind vorige week ontvingen zo'n vijftigduizend mogelijk geïnteresseerden in NRC Handelsblad een e-mail met een aanbieding om de krant tegen een voordelig kennismakingstarief een paar weken te ontvangen.

Dat hebben we geweten. Niet alleen de marketingafdeling maar ook de redactie is overspoeld met boze `contra-e-mail' van duizenden zeer verstoorde internetgebruikers. Ook via het gastenboek op de site is ons het vel over de oren gehaald. Zoals we hadden kunnen en moeten weten is ongevraagde reclamemail op internet een hoofdzonde, die daar bekendstaat als `spam'. In onze eigen krant is er in de rubriek van Marie-José Klaver op de maandagse productenpagina in het katern E nogal wat aandacht aan besteed. We zullen dus nooit meer zo'n wervingsactie per e-mail voeren.

Natuurlijk bieden we ook onze verontschuldigingen aan de lezer en internetgebruiker aan. Alleen als u zich opgeeft voor een e-mail- of nieuwsbriefservice zullen wij u elektronische post sturen. Hetgeen niet wegneemt dat we toch hopen dat de gebruikers van de gratis site eens een paar tientjes besteden aan de krant op papier. Maar die keus mag u zelf maken.

spam: www.nrc.nl