Het zwaardere werk volgt na de pauze; een stuk met trein-effecten waarin blijkt dat een dwarsfluit niet vocaal te imiteren is, een lange versie van Guantanamera waarvoor het publiek in de zaal wordt verdeeld in trompetten en trombones (die helaas hetzelfde klinken) en de intro van Also sprach Zarathustra die meer aan de bekende tv-commercial dan aan Richard Strauss doet denken. Bij een woest stukje solo heavy-metal gitaar rijst de vraag of alles echt ter plekke wordt geproduceerd, maar als vervolgens het licht weer aangaat voor zes werkers aan de openbare weg (gele helm, oranje body-warmers) wordt elke twijfel weggenomen, dit zijn mannen die alles kunnen. En zich derhalve nooit hoeven te vervelen want wie overtuigend een politie-sirene kan nadoen of met zijn kont naar het publiek en wild trillende benen levensecht een drilboor weet te suggereren vindt in de `showbis' altijd werk, al was het maar in een kinderprogramma. En mocht het getij voor hen onverwacht toch keren dan pakken ze gewoon de instrumenten weer op die ze op het Conservatorium van Havana hebben leren bespelen. Maar voorlopig blijft het Cubaanse Vocal Sampling wat het nu is: een verduiveld geinig groepje, goed voor uitverkochte zalen.
Concert: Vocal Sampling. Gehoord: 5/10 Tropeninstituut Amsterdam.Verder: 10/10 Leiden; 11/10 Tilburg; 12/10 Groningen; 13/10 Eindhoven.