Cora met pensioen

`Mmm.... van Mora' is deze week voor het laatst te zien op de Nederlandse televisie. Na zestien jaar neemt Cora van Mora, een creatie van de Limburgse Juliette de Wijn, afscheid van de kroketten, bitterballen en frikandellen.

Een nieuwe reclamecampagne van Mora – over de Happy Snacker – staat al in de steigers, maar voor die wordt uitgezonden neemt Cora vandaag en morgen afscheid van het Nederlandse televisiepubliek. Toch vertrekt Cora niet helemaal bij de snackfabrikant. Mora meldt in een persbericht dat Cora op evenementen en festiviteiten het merk blijft vertegenwoordigen.

De commercials van Cora van Mora waren de langstlopende op de Nederlandse televisie. Het succes van Mora was in 1994 reden voor het voedingsconcern Unilever het bedrijf geheel over te nemen, nadat het in 1990 al een belang van 49 procent had genomen. Destijds was de omzet van Mora 250 miljoen gulden. De drie m's uit de slogan ``Mmm...van Mora' stammen nog uit de tijd dat Mourmans eigenaar was. Ze staan voor: Marcel Mourmans Maastricht.