Correctie KPN naar half miljoen adressen

Telecombedrijf KPN moet van de rechtbank in Amsterdam een rectificatie sturen naar 561.795 eigen abonnees en klanten van concurrent Tele2. Hierin moet KPN vermelden dat een vergelijking in maart met de tarieven van Tele2 misleidend was. KPN deed die vergelijking in rondgestuurde brieven en e-mails.

In de rectificatie, die binnen vijf werkdagen na het vonnis moet worden rondgestuurd, moet KPN ook uitleg geven over de procedure die klanten kunnen volgen om zich aan te melden bij de diensten van een andere telecomaanbieder dan KPN. Deze procedure via een door KPN beheerde sprekende computer is omstreden omdat de computer vaak niet goed zou werken.

,,Tele2 houdt van gezonde concurrentie en wij schromen er dan ook niet voor om gebruik te maken van vergelijkende reclame'', aldus algemeen directeur Terry Aurik van Tele2. ,,Wij zijn echter van mening dat KPN in dit geval de grens van het toelaatbare heeft overschreden.'' Tele2 heeft in Nederland 985.000 huishoudens en bedrijven als klant. Juristen van KPN waren het vonnis vanochtend aan het bestuderen, aldus een woordvoerder in een reactie.