`Onedayfly' binnen uur uitverkocht

De eerste oplage van de single `Onedayfly' van het cabaretteam van het VARA-programma Kopspijkers is dinsdag in een uur uitverkocht. Het betreft 15.000 exemplaren.

Dit heeft manager D. van Rijsbergen van Sony Music bevestigd. De kans lijkt daarmee groot dat het nummer aan het einde van de week op de eerste plaats van de Nederlandse hitlijsten binnenkomt.

De start van de verkoop van `Onedayfly' zorgde er zelfs voor dat enkele fans in slaapzakken voor deuren van platenzaken gingen liggen.

De cabaretiers lanceerden het idee voor de single drie weken geleden. Ze willen met het nummer protesteren tegen de Starmaker-hit `Damn I think I love you'. Het Kopspijkerteam beweert dat elk willekeurig `baggernummer' met de juiste promotie een succes kan worden. Daarom proberen ze net als de Starmakers uit het gelijknamige Yorin-programma binnen drie weken met hun single op de eerste plaats van de hitlijsten binnen te komen.

De opbrengst van `Onedayfly' gaat naar Unicef. De cabaretiers zien een treffende gelijkenis tussen kindslaafjes in verre landen en de geëxploiteerde pubers in het Starmaker-huis, zo stelden zij eerder in Kopspijkers. De single-actie is eenmalig, vandaar de naam Onedayfly.