Nieuwe website van de krant

De website van NRC Handelsblad verschijnt vanaf vandaag in een nieuwe gedaante en met nieuwe mogelijkheden. De vormgeving is ingrijpend gewijzigd, de navigatie verbeterd en de zoekmogelijkheden zijn vergroot.

De nieuwe site (www.nrc.nl) is georganiseerd rond een aantal `pijlers'. Ze brengen nieuws en achtergrond rondom de belangrijkste gebeurtenissen (nieuws), achtergrond en informatie rondom kunst en cultuur (cultuur), en economie en personal finance (geld). Verder is er een wegwijzer voor het wereldwijde web en de audiovisuele media (internet en media) en een pijler met achtergronden en feiten uit de Haagse politiek (Den Haag). Deze pijlers moeten fungeren als de eerste oriëntatiepunten voor gebruikers die in de betreffende onderwerpen zijn geïnteresseerd. De pijlers zullen in de loop der tijd worden uitgebreid met een uitgaansagenda en bestel- en reserveringsmogelijkheden voor boeken, cd's en kaartjes.

De website is nu ook voorzien van een zoekmachine waarmee met een trefwoord kan worden gezocht naar relevante artikelen die op de site zijn gepubliceerd. Om technische redenen kan voorlopig alleen gezocht worden binnen de artikelen die na 2 mei zijn gepubliceerd. De enkele maanden geleden geopende mogelijkheid voor abonnees om te zoeken binnen artikelen die de afgelopen drie maanden in de papieren krant hebben gestaan, blijft uiteraard bestaan.

Verder is voor iedereen toegankelijk het nieuwe boekrecensie-archief (boekrecensies.nrc.nl), waarin duizenden boekrecensies uit de afgelopen tien jaar zijn te raadplegen.

Ook nieuw is de voor elke bezoeker openstaande mogelijkheid zich te abonneren op een gratis e-mail nieuwsbrief, waarin geattendeerd wordt op nieuws en bijzondere producties.

    • Hoofd Nrc Handelsblad