Konmar op SBS

Supermarktconcern Laurus gaat alle televisiereclames voor zijn nieuwe supermarktformule Konmar onderbrengen bij de commerciële omroep SBS (SBS6, Net5 en Fox). Het gaat om `tientallen miljoenen guldens'. Dit heeft bestuursvoorzitter Ole van der Straaten van Konmar vanochtend bekendgemaakt.

Volgens Van der Straaten bereikt hij via die drie televisiezenders 90 procent van het kijkerspubliek. ,,We kunnen zo veel dichter op de zender zitten en overleggen bij wélke programma's onze reclames worden uitgezonden'', aldus Van der Straaten. ,,Als je de reclames over negen zenders uitsmeert, dan heeft het minder impact.''

De andere helft van zijn reclame-budget zal Laurus besteden aan advertenties in huis-aan-huis- en dagbladen. Het concern zal geen eigen, gratis, blad op de markt brengen zoals concurrenten Albert Heijn (Allerhande) en Dirk van den Broek (Lekker Doen) wel doen. Laurus opent deze zomer de eerste Konmar-nieuwe-stijl. Vervolgens worden er 800 geopend. De formules Super de Boer, Edah, Nieuwe Weme, Groenwoudt en Lekker & Laag verdwijnen. Bedoeling is dat het noodlijdende Laurus op deze manier een sterk supermarktconcern wordt. Het concern is ruim twee jaar geleden ontstaan na een fusie tussen De Boer Unigro en Vendex Foodgroup.