Pizzabeleg

Groot nieuws bij Spaarbeleg. Nee, geen nieuws over de ontevreden beleggers die wegens de dure en enigszins verhulde overlijdensrisicoverzekering nog altijd in de clinch liggen met het spaarproduct. Of liever met geestelijk vader Aegon, ondanks een aangeboden schikking van deze verzekeraar.

Ander nieuws van Spaarbeleg. Het beleggingsproduct gaat adverteren op pizzadozen. Waarom? ,,Voordeel van de pizzadoos is dat deze meestal op tafel blijft staan met het deksel gesloten tot een nieuwe punt wordt gepakt'', zo meldt het persbericht. Op deze manier kan ,,de groep tot 45 jaar prima worden benaderd''. Wie ouder is heeft kennelijk geen behoefte meer aan spaarplannen en zit vermoedelijk aan bij Tafeltje Dekje.

Er is nog een reden waarom voor de pizzadoos is gekozen. Bij het Italiaanse gerecht kan je kiezen voor extra ingrediënten, bijvoorbeeld ,,extra kaas''. Bij Spaarbeleg bestaat zo'n keuze ook, bijvoorbeeld ,,voor extra rendement''.

Nog een vergelijking, die in het persbericht overigens niet wordt vermeld. Een pizza kan zwaar op de maag liggen en volgens de groep teleurgestelde beleggers geldt hetzelfde voor Spaarbeleg. Niet één nacht, zoals een pizza met extra ingrediënten, maar minimaal tien jaar.