Doelen

Een dikke twee maanden na de beursgang en het slot van de tv-campagne freedom of movement durft World Online weer publiciteit te zoeken. Jammer dat de internetaanbieder afgelopen weekeinde uitgerekend zijn naam verbond aan het uiterst teleurstellende Nederlandse songfestivaloptreden. De volgende campagne ligt voor de hand. Samen met bierbrouwers Amstel en Heineken gaat World Online zich profileren rond het Europees Kampioenschap voetbal. Op de onlangs verworven website www.voetbal.nl kunnen fans spelletjes doen en babbelen over het EK.

Oranje wordt dus gesteund door World Online. Voor de supporters die dat geen geruststellende gedachte vinden is er één zekerheid: 13e worden, zoals Linda Wagemakers presteerde in Zweden kan op het EK in elk geval niet.

De EK-maand juni wordt voor World Online sowieso druk. De raad van comissarissen heeft bepaald dat op 19 juni aanstaande een bijzondere aandeelhoudersvergadering zal worden gehouden in het Rotterdamse concert- en congresgebouw de Doelen.

Het tijdstip staat nog niet vast, maar laat op de avond zou mooi zijn. Om 20.45 uur beginnen immers de wedstrijden Turkije-België en Italië-Zweden. Dat betekent dat sommige aandeelhouders moeten kiezen tussen hun belangstelling voor beleggen en hun liefde voor het voetbal.

Op een speelavond van het Nederlands elftal was de opkomst zeker nog lager geweest. Maar daar zouden de internationals ongetwijfeld een stokje voor gestoken worden. Sommigen onder hen zijn immers ook enthousiaste beleggers. Wat had Nederland op 16 juni tegen Denemarken moeten beginnen als de beleggende broertjes De Boer De Doelen boven de Kuip hadden verkozen?

    • Michiel van Nieuwstadt