Nieuwkuipje

Good old Goudkuipje. Het is misschien niet het meest elitaire broodbeleg maar populair is het wel. De volvette 48+ smeerkaas vliegt al jaren uit de supermarkt de boterham op. Sinds 1959, zo staat in de folder van ERU, zijn er 750 miljoen goudkuipjes verkocht. Dat zijn er ruim 18 miljoen per jaar, 51.369 per dag en in de twee secondes dat u dit leest is er opnieuw een goudkuipje verkocht.

Met een dergelijk succesvol product moet je wel gek zijn als je er wat aan gaat veranderen. Coca Cola deed het ooit en dat verliep rampzalig. Maar het pakje van het Goudkuipje, misschien net zo'n icoon van alledaagsheid hier als de door Andy Warhol vereeuwigde Campbells soep dat in Amerika is, krijgt een nieuw uiterlijk. Grootste nieuwkomer is echter het Goudkuipje met mosterdsmaak. Eigenlijk ook wel logisch bij kaas. Maar slecht nieuws voor de worstliefhebbers. De salami-variant verdwijnt uit het assortiment. Waarom eigenlijk? ,,We hebben het assortiment kritisch bekeken en we denken dat mosterd meer mensen aanspreekt dan salami'', laten ze bij ERU in Woerden weten.

ERU Goudkuipje Mosterd. In de supermarkt. Adviesprijs ƒ1,39.