NS-loketten 1

De serviceverlening van NS wordt terecht nauwkeurig gevolgd, het gaat immers om wezenlijke zaken voor onze klanten. Maar aan die nauwkeurigheid ontbrak het toch echt in het hoofdredactioneel artikel van 24 augustus `Loket gesloten'. Er is geen sprake van vermindering van servicepersoneel of algehele beëindiging van persoonlijke kaartverkoop. Integendeel, de toekomstplannen van NS voorzien in een aanzienlijke uitbreiding van persoonlijke serviceverlening, invoering van snelle en eenvoudige kaartautomaten en de mogelijkheid van persoonlijke kaartverkoop op de grotere stations. Bovendien zal de informatievoorziening en sociale veiligheid op alle stations verbeterd worden. Op de kleine stations waar de nieuwe automaten naast de bestaande verkoop via loketten zullen worden ingevoerd, zal de acceptatie door de klant uiteindelijk bepalen wanneer de overgang naar uitsluitend verkoop via automaten zal kunnen plaatsvinden. De klant bepaalt het tempo. Er is dus geen sprake van rigoureuze sluiting van loketten.