Danswereld werft publiek met campagne

Dertig dansgezelschappen, al dan niet aangesloten bij de Directie Overleg Dansgezelschappen, hebben plannen voor een gezamenlijke promotiecampagne gepresenteerd. De campagne met het thema `Dans beweegt je', die drie seizoenen zal duren, is bedoeld om de publieke interesse voor dans te stimuleren. De betrokken gezelschappen hebben een gezamenlijke website gemaakt en een folder die volgende week wordt uitgedeeld op de Amsterdamse Uitmarkt. Verder zal de publiekscampagne festivals aandoen, waaronder de Nederlandse Dansdagen, die op 8 oktober beginnen in Maastricht. Een danscombinatie van het Nationale Ballet, Leine en Roebana, en het gezelschap van Kriztina de Châtel zal de komende maanden een introductieprogramma presenteren in Nederlandse steden waar doorgaans weinig dans te zien is. Uit cijfers van het CBS en het rapport Dans! van onderzoeksbureau Driessen blijkt dat de belangstelling voor dans groter is dan ooit te voren. Het aanbod in ons land is echter dusdanig toegenomen, dat zalen zelden gevuld zijn.