Magazine

`Elke krant zijn kleurenblad' stond op 5 juni boven een artikel in deze krant. En wij merkten het, al de derde keer. ,,Kranten moeten multimediaal worden'', aldus de directeur oplage van PCM.

Hoezo moeten? Van wie? Wie kiest hiervoor? `De burger', dat wil zeggen de meerderheid van de burgers? Betreffende NRC Handelsblad: de coalitie bestaande uit `de uitgever, de adverteerder, de redacteur en de lezer'?Uit de groep van lezers: wij in geen geval. En ook een vooraanstaand adviseur van `de adverteerder' blijkt niet gecharmeerd te zijn.

Als lezers van een dagblad verwachten wij in principe serieuze informatie over actuele zaken in de krant aan te treffen. Aan ons is dan ook een duur magazine als M, met non-informatie maar wel `prachtige fotografie' niet besteed. Ook betwijfelen wij dat M `de binding met (NRC-)lezers' zal versterken en `de instroom van nieuwe abonnees' vergemakkelijkt, zoals uw uitgever dat verwacht.

Laat NRC Handelsblad een dagblad blijven waar serieuze informatie en analyses niet door oppervlakkige verstrooiing worden overvleugeld en geef abonnees de vrijheid zich naar wens en eigen keus op een magazine te abonneren.