Madonna nieuwe `gezicht' Max Factor

Madonna voegt in haar veertigste levensjaar een nieuwe dimensie toe aan haar carrière. De zangeres en actrice wordt het nieuwe gezicht van cosmetica-bedrijf Max Factor.

Vrijdag zal het eerste reclamefilmpje met Madonna als model van de Proctor & Gamble-dochter Max Factor op de Britse televisie worden uitgezonden. Madonna gaat volgens Max Factor een cosmetica-lijn promoten die zich richt op de oudere vrouw.

Madonna, moeder van een 2,5 jaar oude dochter, kijkt in de nieuwereclamespots onder meer door een gouden waaier raadselachtig in de camera. ,,Madonna is de ultieme glamour-icoon van de twintigste eeuw en dus de perfecte persoon voor Max Factor om het nieuwe millenium in te luiden'', aldus verkoopdirecteur Ann Francke van het bedrijf.

Zij wil niet kwijt hoeveel Madonna ontvangt voor de reclamecampagne. De Britse krant The Guardian schat haar gage op vier miljoen pond (13,4 miljoen gulden). In het verleden hadden actrices als Bette Davis en Jean Harlow al met Max Factor een reclamecontract.

Madonna wilde echter alleen meewerken als ze haar favoriete regisseur Alek Keshishian de reclamefilm mocht maken. Madonna wordt het gezichtsbepalende model van Max Factor op een leeftijd waarop concurrent Lancôme haar model Isabella Rosselini de laan uitstuurde omdat ze te oud was.