...toets dan een 3 in

“U wilt weten hoe laat uw computermeubel morgen geleverd wordt? Dat is vreemd, ik heb hier geen bestelling staan, wanneer heeft u die dan gedaan? O, vorige week, nee er staat niets in de computer, uit welke catalogus was dat, ja dat klopt, was er toen misschien een computerstoring hier?'

“Goed ik zal alles weer even noteren, maar de eerstvolgende keer dat er geleverd kan worden is over twee weken, kan dat? O, u heeft morgen vrij genomen voor de leverantie, ik ga even overleggen, blijft u hangen? Nou, het kan wel, maar dat kan dan alleen met onze turbo-24-uurs-service dat kost 35 gulden extra. Tja, u kunt wel zeggen dat die kosten voor ons zijn, maar volgens de computer is er geen bestelling van u, dus als u het morgen wilt hebben moet u de turbo-kosten betalen. Dus u gaat onder protest akkoord? Nee, met deze 24-uursdienst kunnen wij niet zeggen hoe laat de bestelling geleverd wordt, maar dat kan al vanaf 's ochtends 7.45 zijn.'

Volgende dag, 17.30 uur: “Wilt u informatie over goederen die bij u thuis afgehaald moeten worden, toets dan 1 in. Wilt u informatie over levering van artikelen die u besteld heeft, toets dan 2 in. Wilt u een telefoniste, toets dan 3 in. Wilt u snel geholpen worden toets dan uw klantnummer in.'

Toets 3: “We hebben niets over een bestelling van u in de computer staan. O, was dat gisteren ook zo? En toen heeft u alles opnieuw opgegeven, dus u vraagt zich af waar het blijft? U ziet maar helemaal af van de bestelling? Dat is jammer maar ik begrijp het wel zeker als u de hele dag voor niets gewacht heeft. Als u wilt, kunt u een schadevergoeding krijgen, ik wil u wel even overzetten op de klachtenafdeling, een moment!'

Muziek. “U heeft gekozen voor een gesprek met een van onze telefonistes, er is nu niemand vrij, heeft u nog even geduld?' Muziek. “Er is tot onze spijt geen telefoniste vrij.' Muziek. “Er is...' Muziek. “Er is...' Muziek.

Kwartier later: “Zegt u het maar. Ja, ik zie dat u vandaag, gisteren en vorige week gebeld heeft, maar ik zie geen bestelling van u staan.

Nee hoor, dit kan geen computerfout zijn, dat heb ik nog nooit meegemaakt. Tja, dat er twee telefonistes op twee verschillende dagen uw bestelling hebben ingevoerd, nee dat zou niets moeten uitmaken. Ja hoor, ik begrijp best dat u kwaad bent en dat u van uw bestelling afziet. Wij kunnen u een schadevergoeding voor uw vrije dag geven, maar daar is een maximum aan van 50 gulden. Dat komt waarschijnlijk niet overeen met wat u per dag verdient, maar dit is wat ik u kan bieden. Dat geld wordt op uw rekening gestort, dus bij de volgende bestelling kunt u daarover beschikken. Hoe bedoelt u, nooit meer?'