Ahold in cijfers

Marktaandeel supermarkten en traditionele markten plus kleine winkels

Georganiseerde retail: 25 procent. Traditioneel: 75 procent. Van die 25 procent heeft Ahold, met 38 winkels, enkele procenten. Iedere winkel bedient ongeveer 30 duizend klanten. In totaal zijn dat er 1,25 miljoen. In Thailand wonen 60 miljoen mensen, waarvan in Bangkok 15 miljoen.

Streven van Ahold was om in 2000 in Azie duizend Tops-supermarkten te hebben. Door de crisis is dat bijgesteld naar vijfhonderd. Omzet van Ahold in Azie: 56 miljoen gulden in 1996 (dat was het eerste jaar dat Ahold in Azie begon), 925 miljoen in 1997.

Resultaat: 21 miljoen negatief in 1996, 79 miljoen negatief in 1997. De grootste omzet heeft Ahold nog steeds in Nederland: 15.930 miljoen gulden in 1997. Resultaat in Nederland in 1997: 607 miljoen gulden. De wereldwijde omzet van Ahold in 1997 is 50.568 miljoen gulden, resultaat 1.837 miljoen.

Wereldwijd heeft Ahold 3.200 winkels. Vijf jaar geleden waren het er nog 1.600

De Tops-supermarkten in Thailand zijn zeven dagen per week open van 9 uur 's morgens tot tien uur 's avonds. Aholds joint venture partner (50/50) in Thailand is de Central Group.