Anne Frankfonds verliest van Parool

Het Parool hoeft de publicatie in augustus van vijf tot dan toe onbekende dagboekpagina's van Anne Frank niet te rectificeren. Hoewel de krant inbreuk heeft gemaakt op de auteursrechten van het Anne Frank Fonds, weegt het recht op informatievoorziening zwaarder dan het belang van het fonds. Dat heeft de rechtbank in Amsterdam gisteren bepaald. (ANP)