WEBSITE

Toen BNN nog niet in het omroepbestel zat, was hun website niet erg goed. De vormgeving deed denken aan sites uit de begintijd van het Internet. De foto's waren van matige kwaliteit, actuele informatie ontbrak en interactiviteit was ver te zoeken. Lid worden via Internet kon bijvoorbeeld niet.

Nu de omroep 'Nederlands nieuwste' is, in plaats van 'Bijna Nederlands Nieuwste' en meer dan 67.000 leden telt, heeft de website een restyling ondergaan. Deze is nu ingericht als een virtueel omroepgebouw waar je binnengaat door te klikken op een deur.

Achter deze deur is inhoudelijk weinig nieuws. Als voorheen is er informatie te vinden over de omroep en worden artikeltjes gepubliceerd die in de pers over BNN verschijnen. Ook bestaat de wekelijkse rubriek nog steeds waarin een bekende Nederlander 'aan de tand wordt gevoeld' (ze vertellen hier onder meer wat hun slechtste eigenschap is). Toegevoegd aan de site is de tv- en radioinformatie en een online winkel waar onder meer BNN-shirts te koop zijn.

Maar lid worden en T-shirts bestellen kan alleen nog door een formulier uit te printen en per post op te sturen. En niet alleen hierdoor laten de makers zien dat ze weinig van Internet begrijpen. Er is ook niets gedaan om de site interactiever te maken, en een aantal van de plaatjes die de site bevat zijn erg zwaar. BNN houdt geen rekening met Internetgebruikers met een langzaam modem. Een achtergrondplaatje is bijvoorbeeld vier keer zo zwaar als op de gemiddelde website. Bovendien blijven vele plaatjes en foto's van geringe kwaliteit, waardoor de site nog altijd onprofessioneel aandoet.

(www.bnn.nl)