Website

BNN, de publieke omroep van Veronica-presentator Bart de Graaff waarvoor vorig jaar meer dan 60.000 aspirant-leden werden geworven, zal hoogstwaarschijnlijk vanaf 1 september dit jaar gaan uitzenden. Staatssecretaris Nuis ging deze week akkoord met de komst van BNN als nieuwe zendgemachtigde in het omroepbestel. Wil De Graaff na 2000 blijven bestaan als publieke omroep dan zullen er in totaal 150.000 leden nodig zijn.

'Het leden werven gaat door' wordt er dan ook aangekondigd op de BNN-website. De site zal echter niet snel bijdragen aan die extra 90.000 leden. Zeker niet bij de doelgroep van BNN, vijftien- tot 25-jarigen, jongeren die veel tijd op Internet doorbrengen. Op het web heeft BNN weinig tot niets te bieden: geen spelletjes, geen mooie vormgeving en wat nog erger is: nauwelijks concrete en actuele informatie.

Over de laatste - voor de initiatiefnemers toch spannende - ontwikkelingen rond de omroep wordt bijvoorbeeld niets vermeld. Alleen de actie van vorig jaar komt aan de orde. Ook op de afkorting 'BNN' (voorheen 'Bart's News Network' en nu 'Bijna Nederlands Nieuwste') wordt niet ingegaan. Erg interactief is de site al evenmin: er kan per e-mail aan een korte prijsvraag worden deelgenomen, en daarmee is alles gezegd. Aanmelden als BNN-lid via Internet is onmogelijk. Hiertoe moet een Internetpagina worden uitgeprint die vervolgens uitsluitend per post verstuurd kan worden. Over de kwaliteit van de foto's, om nog maar even door te gaan, kan beter gezwegen worden. Dat belooft wat voor de televisie-programma's van BNN. (www.bnn.nl)