Boris Becker promoot de Baby-Benz

ROTTERDAM, 25 FEBR. Getooid in vrijetijdskleding en met een baard van drie dagen maakt de Duitse tennisvedette Boris Becker vanaf vandaag reclame voor de herintroductie van de Baby-Benz, die eind deze week weer terugkeert in de showrooms. In een peperdure reclamecampagne in diverse Duitse en Europese media roept Becker ondermeer uit: “Ik heb meer geleerd van mijn nederlagen dan van mijn succes”. En: “Iemand die geen fouten maakt is sterk. Maar nog sterker is iemand die van zijn fouten leert.”

De Baby-Benz werd in oktober uit de roulatie genomen omdat de 'elandtest' - een gesimuleerde uitwijkmanoeuvre voor overstekend wild - had aangetoond dat de kleine auto van Mercedes-Benz, die over de kop sloeg, onstabiel was. Via peperdure elektronische aanpassingen die aanvankelijk alleen maar in Mercedessen waren aangebracht met een prijs van boven de ton is de Baby-Benz inmiddels door Mercedes weer 'veilig' verklaard. De renovatie heeft de Duitse fabriek 300 miljoen mark gekost. Volgens de fabrikant zijn er inmiddels 100.000 auto's van de kleine Mercedes verkocht.

Dat de vooral in Duitsland populaire Becker als speerpunt wordt gebruikt om potentiële kopers te overtuigen dat er niets meer mis is met de Baby-Benz is niet verwonderlijk. De Duitse tennisvedette maakt ook reclame voor Mercedes-Benz met de Finse Formule I-coureur Mika Hakkinen en heeft een persoonlijk sponsorcontract met Mercedes. Het privévermogen van Becker wordt geschat op honderden miljoenen mark.