Content boekt magere winst

ROTTERDAM,19 FEBR. Uitzend- bureau Content heeft vorig jaar een winst geboekt van 18,6 miljoen gulden, 4,4 procent meer dan in dezelfde periode daarvoor. In 1996 boekte Content nog een winstgroei van 22 procent.

Hoewel Content eind vorig jaar al bekend maakte dat de winstgroei over 1997 rond de 4 procent zou uitkomen, reageerden beleggers op de Amsterdamse effectenbeurs vanmorgen toch teleurgesteld op de gistermiddag gepubliceerde voorlopige cijfers. De koers van het aandeel Content daalde met 2,30 gulden naar 58 gulden. De winst per aandeel is ten opzichte van 1996 met 9 procent gestegen tot 3,57 gulden. Eind 1996 nam het concern 5 procent van de eigen aandelen over van bestuursvoorzitter Sylvia Tóth. Content, van oudsher sterk in de administratieve sector, kampt al geruime tijd met een sterk achterblijvende groei ten opzichte van concurrenten als Randstad en Unique. De uitzendorganisatie slaagt er niet in te profiteren van de grote vraag naar flexibele werknemers. Terwijl de uitzendmarkt de afgelopen jaren met tientallen procenten steeg, boekte Content in 1997 een omzetstijging van een half procent, van 381 tot 383 miljoen. Bij Randstad nam de winst vorig jaar met 23 procent toe, tot ruim 255 miljoen gulden. De omzet van het grootste Nederlandse uitzendconcern steeg in die periode met 18 procent tot 7 miljard gulden.

Niet bekend