Campagne gaat toch door

ROTTERDAM, 21 JAN. De tijdelijk stopgezette promotiecampagne 'Er gaat niets boven Groningen' gaat toch door. Gisteren maakte directeur A. van Rooy van het reclamebureau Ogilvy & Mather bekend dat de campagne zou worden stopgezet. Vanwege de negatieve publiciteit rond het politieoptreden en de bestuurlijke crisis in Groningen zou de campagne op dit moment niet effectief zijn.

De provincie Groningen was het hier echter niet mee eens. “Het is een afschuwelijk incident wat nu in Groningen gebeurt”, zegt een woordvoerder van de provincie. “Maar dat is voor ons geen reden om te stoppen met het profileren van de aantrekkelijke kanten van Groningen. We laten een campagne die drie jaar loopt niet beïnvloeden door incidenten.”

Hoewel directeur Van Rooy nog steeds van mening is dat de promotiecampagne nu vanwege de negatieve publiciteit niet effectief is, is hij het eens met het besluit om toch door te gaan. “Het is niet de bedoeling dat het al dan niet doorgaan van de campagne zelf een onderwerp wordt van publiciteit en een politiek issue.”

Geplande advertenties in de weekbladen Elsevier en HP/De Tijd zullen, zij het met een vertraging van enkele weken, alsnog worden geplaatst.