Website

The Music Factory (TMF), een Nederlands televisiestation dat 24 uur per dag videoclips uitzendt, wordt tegenwoordig beter bekeken dan het mondiale MTV. Dat heeft verschillende oorzaken. TMF zendt minder reclame uit en dat de presentatoren bij TMF meer aan het woord zijn dan bij MTV, neemt de kijker blijkbaar voor lief.

Bovendien bestaat het avondprogramma van MTV voor een groot deel uit datingshows en reality-series. Ook schenkt TMF veel aandacht aan Nederlandse artiesten en is er meer interactie met het publiek (reacties worden tijdens de tv-programma's zeer uitgebreid besproken).

Op de mooi vormgegeven en overzichtelijke TMF-website, die 3000 bezoekers per dag trekt, zijn ook veel mogelijkheden tot interactie. Zo kan er worden gestemd op de dagelijks wisselende top 5 van kijkers, kan er worden gechat en is het mogelijk e-mails te zenden naar de 'video jockeys' die voorgelezen worden in de uitzendingen. Bovendien kan de bezoeker zich inschrijven voor een mailinglijst, waar al 1500 leden op staan.

Daarnaast zijn er op de website allerlei, voornamelijk voor jongeren interessante rubrieken. Bijvoorbeeld een rubriek over het laatste popnieuws en over de vj's (Staat Jeroen altijd zo vroeg op? Waarom kreeg deze vj de naam 'Isabelle'?). De uitgebreide rubriek met links naar muziek-, film- en uitgaanssites is een aanrader.

Een prettige bijkomstigheid is dat de TMF-websitebezoeker net als de kijker weinig met reclame wordt geconfronteerd. Dat de surfer bovendien niet het geklets van de vj's hoeft aan te horen, is meegenomen. (www.tmf.nl)