Website

De Nederlandse afdeling van het reclamebureau Saatchi & Saatchi heeft met haar onlangs geopende website meer willen doen dan de folder van het bedrijf op Internet zetten.

Het is een testsite geworden, die beoogt niet de klant, maar de consument te bedienen met een 'digitaal testdomein'. Saatchi wil daarmee experimenteren met de vormgeving van computer-interfaces, interactieve communicatie en Internet-technologie.

In de eerste versie van de 'Testtube' kunnen bezoekers speuren naar naar hun geestverwanten via de 'Matchmaker', een zoeksysteem waarbij een twaalftal zeer uiteenlopende voorkeuren kunnen worden aangeklikt, waarna men terecht komt bij de e-mail adressen van de Internetters die het gelijkluidendst hebben gekozen. Op de 'G-Spot' testen gebruikers hun vaardigheden als 'Cyber-Lover', in de 'Taste-Tester' kunnen zij trachten de titel 'Mr' of 'Mrs Average' in de wacht te slepen en in de 'Crash-Test' wordt hun koelbloedigheid op de proef gesteld. Op deze site is tevens een ontwerp-wedstrijd uitgeschreven voor Het Rode Kruis.

Maar het is niet louter altruïsme op de Testtube: via de 'Brain-Picker' kan de bezoeker zich inschrijven voor een on-line onderzoekspanel. Ook kan er in de 'Saatchi-Shop' een show-reel, een bureaupresentatie of een Delftsblauw tegeltje worden besteld met het Saatchi-statement: 'Nothing is impossible'. En de makers van de Testtube willen graag op de hoogte worden gesteld van reacties van deelnemers via de 'Vox-Pop'.

Tip: tik op de talrijke formulieren niet uw eigen email-adres in, om ongewenste post te vermijden. http://www.testtube.com