CDA-leider in posterformaat op NS-stations

DEN HAAG, 15 OKT. Op alle NS-stations komen binnenkort affiches van een hardlopende Jaap de Hoop Scheffer te hangen. De reclamecampagne is bedoeld om de bekendheid van de nieuwe CDA-lijsttrekker te vergroten.

De bekendheid van De Hoop Scheffer lijkt achter te blijven bij die van zijn concurrenten van PvdA en VVD, Kok en Bolkestein. Begin september wist slechts 17 procent van de ondervraagden wie de lijsttrekker van het CDA was. Twee weken later, na de Algemene Beschouwingen in de Tweede Kamer, was dat opgelopen tot 32 procent. De nieuwe lijsttrekker van D66 is evenmin bekend: begin september wist 30 procent mevrouw Borst te noemen, na de Algemene Beschouwingen was dat gedaald tot 28 procent. De bekendheid van Kok en Bolkestein werd overigens bij geen van beide peilingen gemeten.

Het affiche, dat nu bij de drukker ligt, zal twee weken blijven hangen. Het CDA wil niet kwijt hoeveel de actie kost. De campagne is mede opmerkelijk omdat de verkiezingen pas op 6 mei volgend jaar worden gehouden.