Callcenter Mercedes Benz in Maastricht

ROTTERDAM, 11 OKT. Mercedes-Benz vestigt zijn Europese call-center in de directe omgeving van Maastricht. Vanaf de start in oktober 1998 zullen in deze vestiging 450 tot 500 medewerkers 24-uur per dag zeven dagen per week alle telefoontjes van West-Europese klanten van de Duitse autoproducent afhandelen.

De klanten krijgen allemaal in hun eigen taal antwoord op klachten en vragen die onder meer kunnen gaan over internationale hulpverlening, technische aspecten, serviceverlening en onderdelen. Ook voor product- en concerninformatie kunnen belangstellenden straks in Maastricht terecht.

Volgens een woordvoerder van Mercedes-Benz Nederland is voor Maastricht gekozen wegens de goede talenkennis van de Zuid-Limburgers. Ook de centrale ligging van Maastricht - midden in de zogenoemde Eurregio - de internationale georienteerdheid van de regio en de korte afstand tot Duitsland speelden een rol. “Maastricht voldoet het best aan het specifieke samenstel van eisen die wij hadden gesteld”, aldus de woordvoerder.

Personeel voor het call-center zal voor slechts voor een deel afkomstig zijn uit Nederland, een deel zal uit verschillende Europese landen komen. Tot nu toe heeft Mercedes-Benz de klanteninformatie per Europees land geregeld.

In november begint de bouw van het kantoor in Maastricht dat moederconcern Daimler-Benz zal huren en dat een vloeroppervlakte van 4600 vierkante meter zal omvatten.

Over de investering die Mercedes zal doen met betrekking tot het nieuwe call-center wilde het bedrijf nu nog geen mededelingen doen.

De nieuwe vestiging in Limburg wordt een aparte dochteronderneming van Mercedes en zal niet vallen onder Mercedes-Benz Nederland.