Spice Girls-cd alleen bij AH

AMSTERDAM, 8 AUG. De nieuwe cd-single van de Engelse popgroep de Spice Girls zal alleen verkrijgbaar zijn in filialen van Albert Heijn (AH). Pepsi Cola, dat voor een grootscheepse reclamecampagne een exclusief contract met de Spice Girls afsloot, heeft daartoe besloten, tot ongenoegen van de Nederlandse platenzaken.

In het contract zijn ook de rechten op de platendistributie van de Spice Girls opgenomen. Van 11 tot en met 16 augustus kan de maxi-cd met vier mixen van het nieuwe nummer Step to Me, voor 3,95 gulden worden aangeschaft bij aankoop van drie flessen frisdrank.

Verkoopmanager Da Silva van platenzaak Free Record Shop vindt het “bepaald niet leuk” dat de nieuwe single van de populairste meidengroep van het moment niet in zijn winkels komt te liggen. Da Silva kan zich niet voorstellen dat de campagne zal werken. “Het publiek dat je wilt bereiken komt nooit in de supermarkt en zal dat nu ook niet ineens massaal doen”.

Pepsi Cola Nederland rekent daarentegen op succes. Pepsi zal in totaal 150.000 singels aan AH gaan leveren. (ANP)