Treinreizigerspraktijk

Frits Abrahams beschrijft een ervaring uit zijn dagelijkse treinreizigerspraktijk (30 juli). Op een morgen liet hij zijn jasje in de trein liggen. Als houder van een OV-jaarkaart heb ik ook zo mijn eigen horror stories. Ik wil echter een plezierige ervaring vertellen.

Vorige week zondag was ik op reis naar mijn bejaarde vader in Emmen. Ik was wat laat daarom haastte ik mij naar de treintaxi; het was mooi weer, en ja hoor, mijn jas liet ik in de trein liggen. Op het moment dat de trein wegreed en terug pendelde naar Zwolle realiseerde ik mij dat mijn jas daar nog in lag. Ik spoedde mij naar het loket, vertelde mijn verhaal aan de lokettiste; haar reactie was: 'meneer ik probeer uw jas hier vanmiddag terug te krijgen; ik bel wel even voor u naar Zwolle'. Toen ik omtrent zes uur mijn terugreis aanvaardde en eerst langs het loket ging zei de lokettiste: 'komt u maar hier meneer, hier is uw jas en ik wens u een goede reis'.

    • Luuk Derks