McSki

De Amerikaanse eetcultuur verovert stormenderhand de wereld. Hamburgergigant McDonald's opent bijna dagelijks wel ergens ter wereld een nieuw restaurant. Na jaren lobbyen kreeg McDonald's het gedaan dat zelfs op het plein van de Hemelse Vrede in Peking en bij het Kremlin in Moskou de McDonald's-vlaggen fier wapperen. Maar dat is niet voldoende om de hele wereld aan de Big Mac, de McChicken of McShake te krijgen.

Het aantal 'eetmomenten' moet tot het maximum worden opgevoerd. Het moet zo min mogelijk inspanning kosten om een hamburger te bemachtigen, zo bedacht McDonald's. Daarom opende de hamburgerketen enige jaren geleden de McDrives, waar mensen achter het stuur een bestelling kunnen plaatsen.

Ook vestigde McDonald's restaurants op 'ongewone' plaatsen, zoals in warenhuizen en zelfs in ziekenhuizen. Zelfs het taboe op rundvlees (de hindoes) en varkensvlees (de moslims) in India heeft McDonald's omzeild. In New Dehli serveert McDonald's nu de vleesloze Maharaja Mac, die naar verluidt toch net zo smaakt als de Big Mac.

Maar de drang om de klant waar dan ook een hamburger te kunnen verkopen gaat nog verder. McDonald's gaat nu ook speciale eetgelegenheden openen in wintersportgebieden. De consument kan daar de ski's gewoon aanhouden.

Het populaire Zweedse wintersportgebied bij Lindvallen in Zweden krijgt de primeur. Begin december gaat daar de eerste McSki open, waar skiën tot de balie mogelijk is.

De McSail, de McGolf en zelfs de McFly lijken onder handbereik te liggen.