Omzet Hunter Douglas 9 procent omhoog

De raambekleding- en bouwproduktengroep Hunter Douglas heeft in de eerste negen maanden een omzet van 1,66 miljard gulden behaald. Dat is een stijging van 8,9 procent vergeleken met de 1,53 miljard in dezelfde periode vorig jaar. Een winstcijfer over het derde kwartaal wordt niet bekendgemaakt.

De hogere omzet is te danken aan een volumegroei van 5,9 procent en aan gunstige veranderingen van de wisselkoers, die 3 procent voor hun rekening namen. Het bedrijf, dat onder meer rolgordijnen en jaloeziën (Luxaflex) maakt, deed het vooral goed in Noord-Amerika en Azië. De omzet in Europa daalde. Terughoudende consumenten en verminderde bouwactiviteiten in Duitsland en Frankrijk speelden Hunter Douglas parten.

Een winstverwachting spreekt de onderneming uit Rotterdam niet uit, maar de groep bevestigt wel zijn “optimistische vooruitzichten”. Over het eerste half jaar was de omzet van de onderneming nog sneller gestegen: met 10 procent. De halfjaarwinst, die wel bekend wordt gemaakt, steeg met 25 procent tot 62,9 miljoen gulden.