Nutricia profiteert volop van Milupa

Het baby- en dieetvoedingsconcern Nutricia heeft de winst in de eerste helft van dit jaar met ruim 51 procent zien stijgen tot 107,1 miljoen. De winstgroei komt nagenoeg geheel voor rekening van het Duitse babyvoedingbedrijf Milupa, dat sinds 1 oktober onderdeel uitmaakt van het Zoetermeerse concern.

Voor geheel 1996 verwacht Nutricia een groei van het resultaat in dezelfde orde van grootte. De aandeelhouders delen in de feestvreugde; zij zien het interimdividend toenemen met vier dubbeltjes tot één gulden per aandeel.

Het bedrijfsresultaat steeg in het eerste semester met 57 procent tot 158,8 miljoen. Daaraan droegen de Milupa-vestigingen 45,5 miljoen bij. De totale omzet van Nutricia steeg met ruim 72 procent tot 1,43 miljard, waarvan 449 miljoen afkomstig van Milupa. Zonder acquisities en valutawijzigingen namen bedrijfsresultaat en omzet respectievelijk toe met 10,3 en 6,8 procent.

Nutricia schrijft de goede resultaten bij de Duitse aanwinst toe aan ingrijpende wijzigingen in de organisatie, optimalisatie van de produktie en verbetering van de efficiency. Hierdoor konden de kosten drastisch worden verlaagd.