Resultaat bij BMW duidelijk verbeterd

De Duitse autoproducent BMW heeft zijn resultaten in de eerste helft van dit jaar duidelijk verbeterd. De nettowinst steeg met 9,8 procent tot 335 miljoen mark en de omzet groeide met 7,9 procent tot 25,17 miljard mark.

De introductie van nieuwe modellen zorgde voor een toeneming van de autoverkoop met 5,9 procent tot 556.800 stuks.

De afzet van het eigen merk groeide met 4,9 procent tot 318.600 wagens, terwijl het Britse dochterbedrijf Rover met 7,4 procent vooruit ging naar 238.200 stuks.

De produktie bedroeg 575.200 wagens, 2 procent minder dan in de eerste helft van 1995. Bij BMW was er een achteruitgang met 2,8 procent tot 321.500 auto's en bij Rover met 1 procent tot 253.600. BMW herhaalt een eerdere voorspelling dat de verkoop en de produktie over geheel 1996 licht boven de niveaus van vorig jaar zullen liggen. Het concern telde halverwege dit jaar 115.755 werknemers.