Codis bij inkoop Vendex-Markant

De kersverse inkoopcombinatie van Vendex Food Groep en Markant Foodmarketing krijgt een nieuwe partner, Codis. Deze supermarktorganisatie brengt met onmiddellijke ingang haar inkoopactiviteiten in bij het Vendex-Markant samenwerkingsverband Radar Food.

Codis telt als in- en verkooporganisatie ongeveer 450 deelnemers. Daarin zijn opgenomen Volumemarkt, E markt, Stipt en De Thuiswinkel. Codis is goed voor een consumentenomzet van 800 miljoen gulden. Radars marktaandeel groeit hiermee van 17 tot 19 procent, gelijk aan een consumentenomzet van f 9 miljard. Ook voor Vendex neemt daardoor het volume bij de inkoop toe, wat de onderhandelingspositie versterkt. Vendex zelf is goed voor een inkoopvolume van 11,5 procent.

Markant Foodmarketing exploiteert winkelformules als Golff, Attent, Boni, Meermarkt, TopTien en de SRV rijdende winkels. Het gaat in totaal om meer dan 2000 winkeliers. Ook de zelfbedieningsgroothandels Sligro en Ven zijn bij Radar aangesloten.