Euro Disney krijgt een nieuwe naam

PARIJS, 13 SEPT. Het Franse pretpark Euro Disney krijgt een nieuwe naam: Disneyland Paris. De naamsverandering maakt deel uit van het nieuwe imago dat het park zich wil aanmeten. Het pretpark kampt vanaf de opening met tegenvallende bezoekersaantallen en financiële problemen. De officiële bedrijfsnaam blijft echter Euro Disney.

Doel van de nieuwe naam is de link tussen het pretpark en de hoofdstad Parijs te versterken, zo liet een woordvoerder van het Disney-park gisteren weten. Het park ligt op drie kwartier reizen per trein van Parijs. de directie hoopt daarmee meer toeristen aan te trekken die enkele dagen in Parijs - de belangrijkste toeristische bestemming in Europa - doorbrengen.

In het tweede kwartaal van dit jaar daalden de inkomsten voor Euro Disney met 21 procent. Dat was vooral te wijten aan de verlaging van de entreeprijs. Volgens de directie laten veel bezoekers het afweten als gevolg van de vele negatieve publiciteit rond de financiële problemen van het park. Cijfers over het derde kwartaal zijn nog niet beschikbaar.

Behalve de naamsverandering zal het park ook voor elk seizoen een nieuw thema invoeren. Dit najaar staat het pretpark in het teken van het Festival van het Verre Westen. Ook de prijzen van de kamers in de vijf hotels die het park telt zullen variëren volgens de seizoenen. (AP)