Netto resultaat LVMH stijgt 19 pct

De winst van de Franse producent in luxe goederen Moët Hennesy-Louis Vuitton (LVMH) is het afgelopen jaar met 19 procent gegroeid tot 3,57 miljard franc (1,18 miljard gulden). De fikse winstgroei is voor een groot deel toe te schrijven aan de buitengewone bate die voortvloeide uit de verkoop van de cosmeticadochter ROC. Zonder deze eenmalige opbrengst zou het nettoresultaat onder dat van het jaar ervoor zijn uitgekomen. In 1992 boekte LVMH een winst van 3,01 miljard franc. Als de tendens van de laatste maanden zich voortzet zal het concern het lopende jaar een winstgroei van ongeveer 20 procent bereiken, zo liet de directie van LVMH weten. In de eerste twee maanden noteerde LVMH een toeneming van de omzet met 28 procent in vergelijking met dezelfde maanden vorig jaar. De omzet in 1993 nam met 10 procent toe tot 23,8 miljard franc (7,8 miljard gulden).