Lek of geen lek

De eerste rectificatie van een televisiespot is een feit: luierfabrikant Kimberly Clark moest opbiechten dat Huggies het Pampers-absorbtievermogen niet overtreffen.

Tijdens het kort geding van Pampers-fabrikant Procter & Gamble slaagde de overgevlogen Amerikaanse Kimberly Clark-bestuurder er niet in de lekproef voor de ogen van de president van de rechtbank van Breda tot een goed einde te brengen en de rechter bepaalde dat Kimberley Clark op alle tv-kanalen waar de 'lekproef' te zien was geweest een 'rectificatiespotje' moest laten zien. Maar daarmee is de zaak niet afgedaan. Kimberly Clark blijft heilig geloven dat zijn Huggies beter zijn en gaat in appèl. De fabrikant vestigt nu de hoop op het Hof in Den Bosch dat komende dinsdag de lekproef behandeld. Wanneer Kimberly wint kan de fabriek niet alleen alle gemaakte kosten terugeisen, maar bovendien kan Procter dan voor een nieuwe televisie-primeur zorgen: een rectificatie van een rectificatie met beeld en geluid. (SR)