Controle

De politie is deze week begonnen met strenge snelheidscontroles op de A2. De automobilist neemt namelijk de maximumsnelheid niet serieus en er is een mentaliteitsverandering nodig. Hoe is het gesteld met de mentaliteit van de politie zelf? Recente snelheidscontroles in de particuliere sfeer hebben de volgende waarnemingen opgeleverd:

Tijdstip: 10 sept. 1993, 20:20 uur.

Plaats: A27 Breda-Hilversum bij knooppunt Rijnsweerd.

Kenteken: FD-VH-61.

Snelheid: 120 km; maximumsnelheid ter plaatse: 100 km.

Bijzonderheden: Politievoertuig zonder zwaailicht of sirene.

Tijdstip: 28 sept. 1993, 19:40 uur.

Plaats: A12 Den Haag-Arnhem bij knooppunt Lunetten.

Kenteken: DG-JL-15.

Snelheid: 125 km; maximumsnelheid ter plaatse: 100 km.

Bijzonderheden: Politievoertuig zonder zwaailicht of sirene.

Tijdstip: 7 okt. 1993, 16:05 uur.

Plaats: A2 Amsterdam-Utrecht bij Breukelen.

Kenteken: GN-TV-54.

Snelheid: 140 km; maximumsnelheid ter plaatse: 120 km.

Bijzonderheden: Politievoertuig zonder zwaailicht of sirene.

Zelfde voertuig, bij Utrecht: 130 km; maximumsnelheid: 100 km.

Zelfde voertuig, A12 bij Utrecht, richting Driebergen: 140 km; maximumsnelheid: 100 km.

Tijdstip: 25 okt. 1993, 9:05 uur.

Plaats: A27 Utrecht-Hilversum bij Hilversum.

Kenteken: MH1 7YZ.

Snelheid: 135 km; maximumsnelheid ter plaatse: 120 km.

Bijzonderheden: Politievoertuig zonder zwaailicht of sirene.

Tijdstip: 8 nov. 1993, 13:50 uur.

Plaats: A12 Utrecht-Arnhem bij Bunnik.

Kenteken: FD-SJ-18.

Snelheid: 125 km; maximumsnelheid ter plaatse: 100 km.

Bijzonderheden: Politievoertuig zonder zwaailicht of sirene.

In de verslagperiode bleken uitsluitend stilstaande voertuigen van de politie de maximumsnelheid niet te overtreden.

Alle smoezen zijn al verzonnen. Controleer de politie elke dag.