Nieuwe reclamestunt met stofzuigers van Hoover

LONDEN, 7 APRIL. Een verkoopbureau voor vliegtickets in Londen heeft een ludieke variant gevonden op een verkoopstunt die eerder werd uitgevoerd door stofzuigerfabrikant Hoover in Groot-Brittannië en aldaar danig uit de hand liep.

Deed Hoover aan iedereen die een stofzuiger kocht twee vliegtickets cadeau, Airline Ticket Network doet het andersom: iedere twee volwassenen die een ticket kopen om met British Airways naar Miami te vliegen, krijgen er gratis een Hoover-stofzuiger bij. “We vonden het tijd voor een prikkel om te reizen, voor een schone start”, zo lichtte John Swindell, directeur van het bureau, de actie toe.

Of het bureau dezelfde run op kaartjes tegemoet kan zien als Hoover op zijn stofzuigers is nog onduidelijk. In de afgelopen maanden kochten maar liefst 200.000 Britten en Ieren een Hoover ter waarde van 100 pond om zo twee vliegtickets naar de Verenigde Staten ter waarde van 400 pond te bemachtigen. De toeloop overtrof alle verwachtingen en Hoover bleek bij lange na niet in staat om al diegenen die zich kwalificeerden daadwerkelijk van tickets te voorzien.

Het moederbedrijf van Hoover, het Amerikaanse Maytag Corp. moet nu 30 miljoen dollar op tafel leggen om "gedupeerde' klanten schadeloos te stellen. Drie topmanagers bij Hoover zijn de laan uitgestuurd na de al te geslaagde promotie-actie. (Reuter)