Omroepen op Nederland 1 het minst bekeken

De programma's van AVRO, KRO en NCRV kunnen zich niet verheugen in een grote populariteit.

Geen enkel programma van Nederland 1 komt voor op de top-25 van best bekeken programma's in mei. Het marktaandeel van het eerste net is de vorige maand gedaald tot onder 16 procent, aldus cijfers van de afdeling kijk- en luisteronderzoek van de NOS.

De populariteit van het derde net blijft stijgen. Nederland 3 kan zich wat betreft het marktaandeel bijna meten aan Nederland 1. In mei behaalde het derde net een marktaandeel van 15 procent. Twee procent meer dan een jaar geleden. Tijdens het mooie weer van de afgelopen weken was vooral het actualiteiten- en sportblok van NOS-laat populair.

Boven in de top-25 van de best gekeken programma's over de maand mei staan de voetbalwedstrijd Ajax-Torino (4,3 miljoen kijkers), de Nationale Dodenherdenking (3,1 miljoen kijkers) en het Songfestival (2,7 miljoen kijkers).