Vilenzo samen met Olly's in nieuw tienerkledingbedrijf

Vilenzo in Tilburg en Olly's in Alkmaar gaan samen een bedrijf oprichten dat in het voorjaar van 1993 onder een nieuw merk een complete collectie kinder- en tienerkleding voor meisjes en jongens in het middenprijssegment op de markt zal brengen.

De twee ondernemingen nemen ieder voor de helft deel in dit bedrijf, zo is vandaag bekend gemaakt.

De introductie van het nieuwe merk zal op een aantal Europese markten geschieden. In een volgende fase zal de kleding ook buiten Europa worden verkocht. Het doel is om drie jaar na de lancering van het merk een jaaromzet van 50 miljoen gulden te boeken.

Vilenzo is sinds vorig jaar genoteerd op de officiële parallelmarkt van de Amsterdamse effectenbeurs. Het bedrijf is gespecialiseerd in baby- en kinderkleding onder huismerk voor grote Europese afnemers.

De directie van Vilenzo verklaarde enkele maanden geleden over 1991 een winst te voorzien die 5 tot 8 procent hoger zou uitkomen dan de 10,4 miljoen gulden behaald in 1990. Over het eerste halfjaar boekte Vilenzo een omzetstijging van 28,3 miljoen naar 30,6 miljoen gulden vergeleken met een jaar eerder.