Van breukelen; 'heel wrang gevoel'

ROTTERDAM, 26 okt. Onder de voetballers van PSV, van wie een aantal zich ruim miljonair mag noemen, vormt de arbeidsonrust bij Philips een thema waar wel over wordt nagedacht, hoewel die gedachten worden overschaduwd door de komende topper zondag tegen Ajax.

De sponsoring van Philips aan PSV vormt op het totale reclamebudget van de multinational niet meer dan honderden van procenten, maar doelman Hans van Breukelen begrijpt best dat er door de man in de straat soms 'met een scheef oog wordt gekeken naar die goedbetaalde voetballers'. 'Het is heel simpel', meent Van Breukelen, 'al zit je met je kind bij zwemles, overal om je heen hoor je gesprekken van mensen die bang zijn hun baan te verliezen of zelfs al kwijt zijn. Wij wonen midden tussen de Philips-mensen en dan krijg je een uiterst wrang gevoel als het zo slecht gaat met het bedrijf. Je wordt er daardoor direct mee geconfronteerd. Je ziet het ook aan bezorgde makelaars. Door de geruchten kelderen ook de huizenprijzen zodat iedereen nadelige gevolgen van de slechte situatie bij Philips ondervindt.'