Explosie: Gaskraan niet goed afgesloten

LANDGRAAF, 11 aug. De gasexplosie in een woning in Landgraaf, waarbij gisteren een bewoner ernstig gewond raakte, is veroorzaakt doordat een gaskraan niet goed afgesloten was. Dat heeft de technische recherche na een onderzoek vastgesteld. Bij de explosie raakte behalve de 51-jarige bewoner ook een brandweerman uit Heerlen gewond. Hij begaf zich direct na de explosie in het brandende huis om de bewoner naar buiten te slepen. Deze is inmiddels vanuit een ziekenhuis in Heerlen overgebracht naar het brandwondencentrum in Beverwijk. Hij verkeert nog in levensgevaar. De aangerichte schade aan de uitgebrande duplexwoning en aan omliggende huizen wordt geschat op ruim 350.000 gulden.