branded content
branded content XTR branded content is de commerciële content op nrc.nl. De inhoud valt buiten de redactionele verantwoordelijkheid van NRC Media.
Podcastserie: Vooruitgang ontcijferd

Voorbij de weerstand, mee in de duurzame verandering

In de podcastserie Vooruitgang ontcijferd gaat presentator Tom Jessen in gesprek met bevlogen kennisexperts over ontwikkelingen op het gebied van vooruitgang, technologie en duurzaamheid. Hoe kunnen we deze ontwikkelingen inzichtelijk maken?

Luister hier naar Vooruitgang ontcijferd aflevering 2: Transitie naar een duurzame economie


“Ik zie enorm veel beweging in alle sectoren. Dat geeft hoop”

De ambities op het gebied van duurzaamheid zijn torenhoog – denk aan de Green Deal van de EU en het akkoord van Parijs. Dat stelt hogere eisen aan bedrijven maar creëert ook kansen voor nieuwe businessmodellen. Alleen: hoe krijgen die bedrijven hun klanten mee in de verandering naar een duurzame samenleving?

In deze aflevering praat Tom Jessen met Michiel Evers, manager Climate Change & Sustainability bij KPMG, en Mischa Coster, mediapsycholoog gespecialiseerd in gedragsverandering, over de transitie naar een duurzame economie. Welke uitdagingen en kansen biedt deze aan bedrijven? Welke rol speelt gedragsverandering in de transitie? En hoe kunnen bedrijven hun klanten daarin meenemen?
Meer lezen over Vooruitgang ontcijferd? Ga naar onze overzichtspagina.


In de studio

Michiel Evers helpt bedrijven omgaan met de zakelijke impact van klimaatverandering. Dankzij zijn achtergrond in science & innovation management weet hij alles van techniek en innovatie. De rol van gedrag in het veranderingsproces blijft echter naar zijn mening onderbelicht.
Gedragsverandering is juist de specialisatie van Mischa Coster. Hij helpt klanten en relaties bij het benutten en herkennen van sociaalpsychologische media- en beïnvloedingstechnieken bij de strategievorming en uitvoering van hun marketingactiviteiten.

Vooruitgang ontcijferd

Organisaties en ondernemers willen vooruit. De samenleving wil vooruit. KPMG vindt dat vooruitgang pas echt vooruitgang is als deze goed is voor mens en maatschappij. Vooruitgang is te zien in cijfers, aan groei. Maar niet altijd. Vooruitgang zit vooral daarbuiten. En ‘daarbuiten’ wordt steeds meer van waarde. Het gaat erom de complete waarde van uw organisatie én het verbeterpotentieel te ontcijferen. Daarmee ontstaat inzicht zodat echte vooruitgang vorm kan krijgen.
Meer weten over KPMG en vooruitgang? Kijk op kpmg.nl.

XTR branded content is de commerciële content op nrc.nl. De inhoud valt buiten de redactionele verantwoordelijkheid van NRC Media.