Branded Content
Branded Content XTR Branded Content is de commerciële content op nrc.nl. De inhoud valt buiten de redactionele verantwoordelijkheid van NRC Media.

Machiel van den Heuvel: nieuwe Manager Marketing & Communicatie Ad Sales

Op 18 januari is Machiel van den Heuvel gestart als Manager Marketing & Communicatie Ad Sales bij NRC Media, daarvoor werkte hij als Senior Customer Experience Manager bij KPN Consumentenmarkt.

Wie is Machiel van den Heuvel?
‘Ik ben getrouwd met Sophie en vader van Julie en Duco. Na mijn studie Bedrijfskunde in Groningen ben ik aan de slag gegaan bij KPN als Productmanager van internet op mobiel en daarna als Marketeer bij KPN Mobiel. Vanaf 2012 ben ik werkzaam geweest als Customer Experience Professional binnen KPN Consumentenmarkt. De switch van marketing naar customer experience kwam voort uit de drive om het écht goed te doen voor klanten. Hierbij heb ik vooral de focus gehouden op het vakgebied marketing en branding.

Ik vind het leuk om nieuwe projecten te starten en om mensen en afdelingen te verbinden. Ik heb geleerd om doelen te stellen en hier naartoe te werken, en het liefst doe ik dat in teams. Ik vind mezelf een bovengemiddeld creatief persoon, ik denk graag in oplossingen en ik hou van storytelling. Naast hard werken vind ik het heel belangrijk om lol te hebben in mijn werk.

Ik ben ‘work wise’ het meest trots op het feit dat ik de afgelopen jaren de klant altijd op één heb gezet en collega’s heb overtuigd om dit ook te doen. Ik heb mensen anders laten denken. Dit was terug te zien in de resultaten.’

Waarom heb je gekozen voor NRC Media?
‘NRC is een sterk merk dat staat voor kwaliteit. Hier draag ik graag mijn steentje aan bij op het gebied van marketing en communicatie en dus het optimaliseren van de  klantbeleving richting mediabureaus en adverteerders. Meer dan ooit zal een merk zich moeten onderscheiden op het vlak van customer experience. En dat betekent een investering in langdurige relaties met klanten. Dat geldt óók voor de B to B markt en daar ga ik met veel plezier mee aan de slag binnen NRC.’

Wat is jouw visie op de toekomst van NRC?
‘Ik geloof dat er altijd ruimte is voor kwaliteitsjournalistiek en een on-/offline krant, waarbij lezers extra geld betalen voor goede en objectieve onderzoeksjournalistiek. NRC is voortdurend aan het innoveren: de content wordt aangeboden op de manier en het moment waarop de lezer dat wil. Of het nu de meest recente vernieuwing van de ochtendkrant nrc.next betreft of dat het nu gaat om de consument adequaat te bedienen op het gewenste device, NRC is voortdurend aan het ontwikkelen. We zouden wat mij betreft nog meer mogen roepen dat NRC op het gebied van kwaliteitsjournalistiek hét verschil maakt ten opzichte van andere nieuwsbronnen.’

Waar zul jij je in jouw nieuwe rol op gaan focussen?
‘Zoals gezegd moet een merk zich nu meer dan ooit onderscheiden op het gebied van customer experience en als we dit goed doen dan investeren we in langdurige relaties met klanten; adverteerders, media- en reclamebureaus. Dit betekent dat ik o.a. de focus zal leggen op klantreizen, kortom: hoe komt de klant in contact met de podia van NRC en hoe kunnen we die ervaring – mede middels ‘best practices’ studies – optimaliseren. Ook is het belangrijk dat onze partners heel duidelijk weten waar NRC voor staat, wat het lezersprofiel is en hoe NRC een effectieve bijdrage kan leveren aan de beoogde communicatiedoelstellingen.

Wat NRC – en haar AB1 doelgroep – waardevol maakt voor adverteerders? NRC staat voor kwaliteit, deskundigheid en betrouwbaarheid en vertegenwoordigt een grote doelgroep die hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en geëngageerd is. En hoogopgeleiden wisselen vaker van baan, dus ook voor arbeidsmarktadverteerders is NRC het juiste platform.’