‘Opel keert terug op het shirt van Feyenoord’

Sport

De kans is groot dat de Duitse autofabrikant Opel de nieuwe hoofdsponsor van Feyenoord wordt. Na maandenlang intensief onderhandelen zijn beide partijen er bijna uit, meldt het AD vanochtend. Opel was tussen 1984 en 1989 al shirtsponsor van de Rotterdammers.

Opel wordt de opvolger van verzekeringsbedrijf ASR, dat sinds 2009 hoofdsponsor was. Overigens prijkt sinds eind januari Diergaarde Blijdorp op het shirt van Feyenoord. ASR schonk Blijdorp kosteloos het sponsorpodium tot het einde van het seizoen om de Rotterdamse dierentuin een steuntje in de rug te geven in moeilijke tijden.

Algemeen directeur Eric Gudde kondigde tijdens de nieuwjaarsreceptie al aan dat het vinden van een nieuwe hoofdsponsor topprioriteit genoot. De door hem gestelde deadline van 1 april wordt ruimschoots gehaald.

Hoeveel Opel bereid is in Feyenoord te steken, is niet bekend. Wel liet de Rotterdamse club eerder al weten dat de plek op het shirt een waarde van zes miljoen euro vertegenwoordigt.

Lees meer over:
ASR
Diergaarde Blijdorp
Eric Gudde
Feyenoord
Opel
rotterdam

Volg nrc.nl op en , lees onze dagelijkse nieuwsbrief